fbpx

טיול לגליל עליון עם ילדים

גליל עליון עם ילדים

את כל המסלולים שיופיעו בפוסט הזה אתם יכולים לתייג כטיולי זקנים, זקנים בנפשם, ועצלנים שממש אוהבים מקסימום נוף באפס מאמץ.
למעשה במסלול השלישי בדקנו צעדים בטלפון והגענו לכ 2000 צעדים סהכ, רבע מהליכה יומית ממוצעת, אבל אין מה לעשות, הפעם לא באנו לעבוד, באנו להנות.
התחלנו את הטיול בשישי בצהריים בראש הנקרה, הרכבל נסגר לירידת מבקרים בשעה 16:00, הגענו לאתר ב 14:00 , טיול יפיפה קליל נוח, הרכבל מותאם ונגיש גם לנכים במידת הצורך.שמש נובמבר קלילה ריצדה על קירות הנקרות בעודה מלווה את מלמולי המתבגרים המתנגנים ברקע, נו אמא עוד פעם את צריכה להצטלם? אולי תתקדמי כבר?
אורכן הכולל של הנקרות כמאתיים מטר , מצוק ההר התלול יורד אל תוך הים ויוצר מחילות ומערות קטנות אליהם מתנפצים הגלים.
בירידה מהרכבל מוקרן סרט המספר את השתלשלות היסטוריית הנקרות, הבריטים, ששלטו בארץ לפני קום המדינה בנו את מסילת הברזל הגדולה בעזרת חיל ההנדסה של דרום אפריקה יחד עם חיל ההנדסה של ניו זילנד שתכלס זה אומר עובדים זרים מאוסטרליה.
הרכבת חיברה את ארץ ישראל ללבנון, ובכך נוצר רצף של מסילות ברזל ממצרים לסוריה, והלאה לטורקיה ולאירופה. ב-14 במרץ 1948, פוצצו לוחמי גדוד 21 של חטיבת כרמלי את הגשר שחיבר בין המנהרות, כדי למנוע מעבר נשק וחיילים של צבא לבנון.
וכך נגוזו תקוותי לרכבת לילה לאירופה.

גם שלט היציאה שסימל את המרחק לביירות העלה בי את התהיות על מהי באמת המסעדה הלבנונית הקרובה הטובה ביותר אל אזור השמורה?

עשר דקות נסיעה מאתר ראש הנקרה על כביש 899 הובילו אותנו את אל חווה בגליל, שטח חקלאי עליו מוקמו עגלות אוכל, יין ובירה, פופים נוחים ושולחנות קק"ל, מוזיקה נעימה, שתי עגלות הגישו בירה גיבור פלוס טעימות, עגלה אחת הגישה אוכל איטלקי משובח, עגלת אוכל נוספת לאוכל דרוזי עם פיתה ולאבנה ועלי גפן וממולאים. ועגלת המבורגר, כך שכולם יצאו מרוצים כל אחד בעגלת האוכל לפי בחירתו.

ממתחם האוכל המשובח המשכנו היישר לצימר דה פורסט במושב יערה, הצימר ממוקם עשר דקות מראש הנקרה, עשר דקות לים, עשר דקות למערת קשת, אני יכולה להמשיך עם הרשימה בהנחה שאחרי כמה שעות בצימר עוד בכלל יתחשק לכם לצאת החוצה.

סוויטות חדשות דנדשות היישר מהניילונים, סיוון ואילן מארחים בפינוק ובסבלנות כאילו הגיעה אליהם בדיוק משפחה אוהבת מרחוק, הגקוזי חיכה מחומם, תה צמחים בקומקום ענק הגיע היישר לפתח הדלת, מיטה נוספת לילדים נשלפה.

במתחם יש שתי סוויטות והוא מתאים בשלמות גם לשתי משפחות שרוצות לבלות יחד וגם לאורחים שמגיעים בנפרד עם גקוזי ובריכת שכשוכית נפרדת לכל סוויטה, חדר הורים, חדר ילדים, מיטה מפנקת ורכה ושמיכות וכריות שתרצו לקחת הביתה, אבל אל תקחו, סיוון נותנת טיפים למי שרוצה לדעת איפה היא קנתה את כל פריטי העיצוב השווים בתור מעצבת גרפית בעצמה.

זו התמונה היותר מהוגנת בתחילת הערב:

הסרטון מסגיר את שאר הפרטים העסיסיים:

הג'קוזי אכן היה חם ומפנק, אבל אנחנו הזמנו מקומות במסעדה איטלקית בג'וליס, טיפונת מרחק, חצי שעה נסיעה, בין כפרים מוארים ושוקקים, ואז הגענו לחו"ל, לא פחות ולא יותר,

בלב כפר ג'וליס, בין סמטאות ציוריות ומבני אבן שקפאו בזמן, נמצאת הבינאלה של סניה.
סמטה ציורית ומוארת שנראיית כאילו נלקחה מכפר קטן באירופה עם אוכל שמגיע בדיוק לאותה איכות.
זוהי המסעדה המפתיעה ביותר שאי פעם אכלתי בה,מסעדה איטלקית משובחת בלב כפר דרוזי.
מקום גלילי – איטלקי אותנטי – עם מנות גליליות ושימוש במרכיבים מקומיים לצד טכניקות מתקדמות וטעמים המזוהים עם המטבח האיטלקי.

בעל הצימר ידע לספר לנו שהמסעדה "ביאנלה" נפתחה על ידי אשה עם תשוקה לאוכל, אבל זה לא היה נהוג בכפר שאשה פותחת עסקים,  והיא התעקשה על התשוקה שלה שוב ושוב, ונתנה השראה לנשים אחרות בכפר לפתוח עסקים בעקבותיה, אני לא יודעת אם הסיפור הזה נכון, אבל אם כן, אז אני ממש גאה שאכלתי שם.

למחרת בבוקר התעוררנו לארוחת הבוקר הגלילית שסיוון ואילן מכינים  עם סלטים טריים ולאבנה בעבודת יד, כל טוב על השולחן, כמויות של אוכל איכותי, הצלחנו לאכול בקושי חצי, אז את מה נשאר היא ארזה לנו לדרך בסלסלה שנחזור כי לא היה באמת אכפת לה מתי נעשה צ'ק אאוט.

אם בא לכם להתפנק בדיוק ככה זה הטלפון של סיוון 052-2830123

לשבת הבטחתי סיור עצלנים, וקיימתי!

שלושה עקרונות מנחים היו לטיול הזה, אפס מאמץ, אין אטרקציות שצריך למהר אליהם בזמנים ולא מסיימים את הטיול בארבע ספרות בארנק (בלי קידומת בכל אופן).

התחלנו את הטיול בנסיעה דרך יער גורן אל עבר התצפית בקצה פארק גורן למצודת המונפורט, waze: ”מצפה מונפור”
מצומת חניתה (מפגש הכבישים 70 ו-899) נוסעים בכביש 899 מזרחה, ולאחר כ-7 ק”מ חולפים על פני הפנייה לתוך קיבוץ אילון. ממשיכים כ-3 ק”מ נוספים, ופונים ימינה לכיוון פארק גורן. לאחר כ-450 מטר מהפנייה מגיעים לצומת T, שבו פונים שוב ימינה וממשיכים בנסיעה כ-1.5 ק”מ נוספים, שבסופם מגיעים לחנייה של מצפה המונפורט.

משם הדרך התפתלה ועלתה עם היער עד לפרוייקט קירות מדברים בשתולה ,קירות מדברים הוא יצירת אמנות בצורת ציורי גרפיטי על חומת גבול הצפון, בחלקו המזרחי של הישוב שתולה.זוהי חומת בטון בגובה של 4 מטרים ואורכה כ-200 מטר שהוקמה במטרה להגן על הגבול.

פרויקט האמנות נועד להפוך את החומה הקרה והמנוכרת למיצג ענק שישרה תחושה חיובית ובטחון
את פרויקט קירות מדברים יזמו אבנר אליהו, מורה דרך משתולה ומירב עוזיאל, תושבת המקום. מירב היא בת למשפחה שכולה ומטפלת רגשית בתחום החוסן שהחליטה לקחת את הידע שלה צעד אחד קדימה ולהביא תחושה של חוסן לקהילה כולה. לאחר שהיא קיבלה את הסכמת המועצה האזורית מעלה יוסף, היא יצרה קשר עם ארגון ARTISTS 4 ISRAEL המיוחד. בארגון לוקחים חלק אמנים מוכשרים ומפורסמים מאוד מכל רחבי העולם שמאמינים בכוחה של אומנות ליצור שינוי.

נסיעה לשתולה לשער הצפון-מזרחי (בוויז: קירות מדברים)

השמועה אומרת שממול יש את המלבי הטוב בעולם, לא יודעת להעיד כי הייתה לנו סלסילה מלאת כל טוב , והמשכנו איתה הלאה לפקניק בפארק אדמית, אבל למי שרעב, קפה הגבול וקפה אסתר נמצאים ממש מול הבטונדות המצויירות

מערת קשת, הייתה היעד הבא, לא המסלול חס וחלילה, חניון אדמית משאיר הליכה קלילה של עשר דקות בדיוק עד לפתח מה שנשאר מראש המערה,

נוסעים משלומי מזרחה בכביש הצפון (כביש 899). אחרי כארבעה קילומטרים, מעט לפני מושב יערה, פונים צפונה בכביש המעפיל בעיקולים חדים לעבר קיבוץ אדמית (כביש 8993). הכניסה לפארק אדמית נמצאת בראש הרמה, כארבעה קילומטרים מהצומת, מעט לפני הכניסה לקיבוץ אדמית.

משם נסיעה של 17 דקות וויז או 9 דקות גוגל תלוי את מי אתם שואלים,  והגענו לנחל חרדלית לפק"ל קפה תה ותמונות.

ב-waze: עין חרדלית

עין חרדלית הוא מסלול טיול במרחק הליכה קצרצר מהרכב, המקסימום מים שמצאנו היה גובה ברך של ילד. אני מצידי תהיתי מה היה רע להישאר ב'גקוזי שנשאר מחומם לחכות לנו בודד ורטוב,
אבל החברה התל אביבית שלי אמרה " איפה יש לך טבע כזה?"
האמת שטבע כזה יש לי בבית, אבל חברים כאלה מוצאים רק פעם בחיים.
וזה כל מה שחשוב באמת

Share.

About Author

Inbar Shahak is a textile designer by profession, graduating from the Shenkar University of Fashion in Israel, where she majored in weaving, knitting & printing. After working in the garment industry for Calvin Klein, the urge to create handmade textiles art drove her to establish her own succesfull brand of textile jewelry. Inbar’s jewelry is inspired by delicate tracery patterns and her greatest passion is combineing ancient textile-making traditions with new modern techniques. Inbar’s collections are all drawn by hand and printed over metal at her atelier in Kibbutz Maagan Michael. She regularly collaborates with fashion designers around the world, making bold and theatrical costume jewelry design made for Runway fashion projects and fashion shoot productions. “Inbar Shahak” Studio has been widely displayed in galleries, elite jewelry shops, and fashion designer shops and in exhibitions around the world, including the Premiere Classe in Paris, the IJL Show in London, The Atelie and the Moda show in NY and the Norton art Museum in Florida.