fbpx

חופשה עם ילדים בגלבוע

0

את היום יומולדת שלי חגגתי עם חברות בניו יורק, סיימתי תערוכה יומיים קודם בפילדלפיה ולא היה שום סיכוי שאסכים לוותר על יום החגיגות שלי בעודי בטיסה.הילדים שלי הלכו באותו יום למסעדה כדי לחגוג יומולדת לאמא בלי אמא, הם חשבו שזה יעבור להם בכזו קלילות, אז חשבו.בחרתי בטיול קל"ב,  הגלבוע,  40 דקות נסיעה מהבית שלי, ושעה ורבע מתל אביב (בקו אוירי ביום טוב) שוכן מלון על צלע הר, פעם היה שם אתר סקי בלי שלג אבל אחרי שהיזם שלו הבין שאתר סקי במקום הכי חם במדינה זה פחות, המבנה עבר שיפוץ והסבה למלון. אני לעומת זאת גיליתי שהמקום הכי חם במדינה בקיץ, הוא המקום הכי להיט במדינה בחורף.

שעות כניסה ומחירים לאטרקציות בעמק המעיינות נמצאים בסוף הפוסט

הבחירה של אזור המלון והטיול היתה הברקה בעיני. בעמק המעיינות יש במקום אחד את מסלול עמק המעיינות ונחל הקיבוצים, הגן הלאומי סחנה וגן גורו, גן חיות לקנגורו. ואין שום דרך להספיק אותם ביום אחד בעיקר עם שעות הסגירה היחסית מוקדמות לעונת החורף.

מזג האוויר נפלא, 23 מעלות ביום עד 7 מעלות בלילה. ואין עומס גדול באתרים, חורף ארצישראלי כבר אמרתי?

את הטיול התחלנו בפארק המעיינות, בכניסה ניתן להשכיר אופניים או רכב קלאב קאר , הכניסה עצמה לפארק המעיינות היא בחינם. הבריכה הטבעית הראשונה היא עין שוקק, מרחק של 20 דקות ברגל, עשר דקות באופניים וכמה דקות בודדות בקלאב קאר. הילדים העליזים נכנסו למים בחרדה גדולה מפני הדגים שיאכלו את כפות רגליהן הרכות, חרדה שבמהירה החלפה בשאגות שמחה עליזות.

השביל הרטוב הוא מסלול שנפרץ בשיחי הפטל לזכרו של סרן צביקה קפלן ז"ל מקיבוץ מירב, שנהרג במבצע צוק איתן, על ידי חבריו – "כוח צביקה". הההליכה בשביל, שמתחילה בעין שוקק ומסתיימת בבריכת טחנת הקמח החדשה, עוברת כולה בתוך מים רדודים ומתאימה מאוד לטיול קצרצר בן 300 מטרים. במזל גדול הקטנה פספסה את החבר שרבץ במים הרדודים בתחילת המסלול ואני זכיתי להתאמן בצילומי טבע בנחת.

מקסימה בעיני היכולת להביא למודעות את זכרו של חבר חייל אהוב על ידי יצירת מסלול טיול אטרקטיבי שכל מי שעובר דרכו יקרא את הכתוב.

את הנסיעה המשכנו לאורך נחל הקיבוצים, שקיבל את שמו כיוון שקיבץ אליו את כל הנחלים בחבורה ולא בגלל הקיבוצים שהוקמו על גדותיו. הדרכים החקלאיות שהוקמו לאורך הנחל מנעו את זירמתו הטבעית כדי לתקן את הנעשה ועל מנת למנוע הצפה ולאפשר זרימה של המים הונחו תעלות בטון לאורך הדרך שיאפשרו את זרימתו הטבעית של הנחל. זוהי דוגמה נפלאה לדרך בה האדם יוצר אדריכלות כלשהיא אולם הציבור המשוטט בדרכים משתמש בה בדרך אחרת מכוונת המשורר. הילדים אימצו את מעברי הגשרים כמנהרות מגלשות מלאות שמחה ואושר והדרכים שופצו עם השנים לכדי מדרגות מסודרות אל המים וצינורות גומי בטיחותיים יותר למעבר וגלישה.

למרגלות הגלבוע שוכן הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שהייתי בו והוא היה ריק למדי, וכן אני יודעת שזה לא מחזה נפוץ למקום אז אני בהחלט ממליצה על האיזור הזה בחורף, מקורם של המים, הוא במעיין עין אֶלעָסִי (עין עמל),. ובמהלך זרימתם התת קרקעית בבטן האדמה, מתחממים המים ל – 28 מעלות בכל ימות השנה. למראה הבריכה הטבעית עם מציל ומפל, ישר עשיתי חשבון שלמי שגר באיזור דמי המנוי מטמון של רשות שמורות הטבע ייצאו זולים יותר ממחיר של בריכה עירונית.

בשעה 15:00 הגענו אל מלון Olive בגלבוע שייך למלונות האקסקלוסיב של רשת מלונות אוליב. השוכן על פסגת הר הגלבוע ומשקיף על שלושת העמקים – עמק המעיינות, עמק חרוד ועמק יזרעאל.

מרבית האטרקציות בחלק זה של העמק נסגרים כבר בשעה זו כך שנותרנו עם זמן להעביר עד שעת ארוחת הערב. השותף שלי חלם על טיול נוסף בזמן שנותר אבל אני הייתי כיוונתי אותנו היישר אל מסעדת קימל הסמוכה לפינוק של מנות ראשונות וכוס יין טובה.

הילד קיטר, הוא צופה אדוק במאסטר שף אבל מעדיף את ההמבורגר שלו במקדולנדס, המלצרית החביבה הרגיעה אותו שהמבורגר זה המבורגר. למרות שהוא יודע שזה לא נכון, עובדה יום לפני שרפתי אחד כזה בדיוק בבית, בסוף הוא התרצה.

החדרים במלון ענקיים, התקרה גבוהה בהרבה מהממוצע כיוון שבמקור המבנה נבנה למתחם חנויות של אתר סקי, שבהמשך הוסב ושופץ לחדרי מלון בוטיק. ללא ספק היה זה חדר המלון הכי מרווח שהייתי בו עם תקרות גבוהות גג משולש, חדר ארוך מאובזר היטב עם 2 טלוויזיות, מיקרוגל, קומקום קטן ומקרר מיני. והכי חשוב נוף עוצר נשימה.

המרפסת הגדולה המשותפת על צלע ההר מתאימה מאוד למנוחת בין ערביים ושעת איכות משפחתית או זוגית, הוילות הממוקמות הקונספט של המלון נולד מהסיפור המקראי של שאול המלך ומשפחת המלוכה וכחלק מקונספט זה נקראות וילות המלון וילת דוד ווילת יהונתן.

למחרת בבוקר יצאנו לדרכנו אל גן גורו, גן החיות האוסטרלי, זו לפחות הפעם השלישית שלקחנו לשם את הילדים והם עדיין לא זכרו כלום, לפעמים אני תוהה למה אנחנו משקיעים בהם כל כך.

מתחם התוכים סיפק רגעים של אושר רב, התוכים חכמים בצורה בלתי רגילה והם יודעים במדויק מי נכנס עם שיפוד קוביית תפוח כדי להתעופף לו על הכתף או על הראש במנח שנראה להם הכי נוח. תהיו מוכנים עם המצלמה ישר בכניסה.

במתחם הקנגורו פגשנו הרבה קנגרואים מתוקים ומנומנמים, מתקן האכלה יאפשר לכם לרכוש מנת אוכל בשקל אחד, כאשר מקרבים אותה אל אפו של הקנגורו הוא מרחרח ואוכל, לי זה היה נדמה להאכלת תינוק מתוק מתוך שינה. מרבית האנשים במתחם זה התרכזה בצד אחד בו שכבו הקנגרואים כך שבמבט חטוף גילינו צד שני שבו הייתה חבורה נוספת שעדיין לא הואכלה לשובעה.

בשביל הילדים אלו היו רגעי אושר צרופים, המגע הבלתי אמצעי עם החיות, האפשרות ללטף חיה מרשימה כל כך בעדינות ובמתיקות. הרגעים בהם הם התגברו על הפחד.

בעיני האפשרות למפגש בלתי אמצעי בין הילדים לבין החיות מעניקה את הלמידה האמיתית על אופייה של חיה, על חמלה ומגע ורוך. וגם הילדים מצידם נהנו מהחוויה יותר מכל גן חיות ענק בו החיות המפוארות נמצאות הרחק הרחק מעבר לקיר זכוכית ובריח.

לגן גורו נוספו עם השנים פארק חבלים קטן הסובב שולחנות קק"ל נוחים למנוחה ופיקניק, תביאו איתכם צידנית אוכל כי לא ראיתי מזנון ילדים במתחם. ומבוך דינוזארים עם בובות ענק אינטרקטיביות המופעלות על ידי כפתור לחיץ ומספרות את סיפורי הדינוזאורים השונים.

את הטיול סיימנו בגן הלאומי בית אלפא, בו תוכלו לראות שרידי רצפת פסיפס מבית כנסת שנבנה במקום בתקופת התלמוד. סרטון מקסים הממוקם בקצה הפסיפס ומאיר על האזורים הרלוונטיים לנרטיב הסיפורי ידריך אתכם בין שהטיח התחתון בסיפור עקידת יצחק, השטיח העליון מתאר את ארון הקדוש ,והשטיח פסיפס המרכזי מתאר את גלגל המזלות שאמנם היה סמל נוצרי אולם על פי סיפור הסרט נראה שיהודי בית אלפא התקנאו בבנייה המפוארת שהתרחשה באותה עת בבית שאן והאמנים שהופקדו על המלאכה העתיקו את הסמלים שנראו להם כשיא הקדמה והחידוש בתחום העיצוב לאותה תקופה.

הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) שעות פעילות:

שעון קיץ א – ה

8:00 – 17:00

שבת ו' 8:00 – 16:00

שעון חורף: א – ה,

8:00 – 16:00

שבת -ו'

8:00 – 15:00

* שערי הגן נסגרים לכניסת מבקרים שעה אחת לפני שעת הסגירה.

* הבריכות נסגרות לרחצה חצי שעה לפני שעת הסגירה.

פארק המעיינות פרטי כניסה:

שעות פתיחה בשעון חורף

ימים א'-ה' ושבת – 09:00-16:00

ביום ו'- 09:00-15:00

על מחיר השכרת הרכב קיימת הנחה למזמינים באתר השכרת קלאב קאר עם 4 מקומות: ₪179 במקום ₪210. אם מאחרים בחזור זו תוספת 30 ש"ח לכל רבע שעה נוספת. אנחנו עמדנו בזמנים במדוייק בקלות רבה.

גן גורו פרטי כניסה

כרטיס כניסה במחיר 59 ₪ .

שעות פתיחה הגן גורו :
בימים א'-ה' – 9:00-16:00.
בימי ו' – 9:00-15:00
בשבת – 9:00-17:00

עתיקות בית אלפא שעות פעילות:

הכניסה לגן נסגרת שעה לפני השעות הרשומות
שעון קיץ:
בימים א' – ה' ושבת: 17:00 – 08:00 בימי שישי וערבי חג: 16:00 – 08:00
שעון חורף:
בימים א' – ה' ושבת: 16:00 – 08:00 בימי שישי וערבי חג: 15:00 – 08:00

מחיר 22 שח למבוגר ו-9 שח לילד

 

Share.

About Author

שמי עינבר שחק ואני מעצבת טקסטיל ותכשיטים בוגרת שנקר, בעשור האחרון הצגתי באינספור תערוכות אמנות ותכשיטים ברחבי העולם, לפני 5 שנים התחלתי לכתוב ולסקר את התערוכות בהן אני משתתפת והבלוג גדל והתרחב בתחומים איתם אני הכי אוהבת להנעים את זמני: אופנה, עיצוב, תכשיטים, וטיולים בארץ ובחו"ל עם הילדים. עם רזומה עשיר בתחום תערוכות עיצוב ואמנות וקהל עוקבים נאמן בתחום האמנות מישראל ומארה"ב. אני מסקרת וכותבת על אירועים ומוצרים בתחומי הלייף סטייל אמנות ועיצוב.

Leave A Reply