fbpx

מדריך לקניות שוות

2

בנובמבר האחרון הצגתי בתערוכת PMA Craft Show במוזיאון פילדלפיה. תערוכה בחו"ל היא בדרך כלל הזדמנות נהדרת לשופינג מקומי. אבל חישוב הזמן הקצר בין ילדים, טיסות, נחיתות ותחילת עבודה הראה בבירור שלא יהיו לי אופציות מעבר למה שכבר יגיע איתי במזוודה.

אז אמנם יצא שפספסתי את כל טרפת יום שישי השחור של נובמבר אבל מכיוון שאני קונה מעולה בכל מקום בכל השנה, כדאי שאגלה לכן איך כמה ולמה.

עלות לעומת תועלת

חוק מספר 1 שלי הוא לחלק את עלות השמלה לכמות הפעמים שלבשתי אותה. אם לבשתי אותה 10 פעמים לפחות או אם אחרי 10 שנים בארון היא עדיין נראית חדשה אז עלות הקנייה שלה הופכת לכדאית.

חוק מספר 2 הוא למצוא את המחיר הכדאי לאיכות, אני אוהבת בגדי מעצבים, אוהבת לדעת שבגד מיוצר בישראל, מבחינתי מה שאני לובשת על הגוף חשוב בדיוק כמו מה שאני מכניסה לתוך הגוף. וכן, בגדי מעצבים שמיוצרים בישראל עולים יותר מאופנה זולה בסין, עכשיו רק נשאר לדעת איך ומתי לקנות אותם.

מימון המונים של בגדים

אחרי המותג Co.Co.  אני עוקבת כבר עשור ועכשיו כשאני מנויה על הניוזלטר שלהם אני יותר ויותר מבינה איך זה עובד.

Co.Co היא מיזם אופנה חברתי שמאפשר ללקוחות לרכוש את הקולקציה לפני הייצור בהנחה משמעותית.

הן רושמות לכן מייל לפני ייצור ומייצרות רק לפי ההזמנה, תחשבו על גיוס המונים שבו מייצרים את הפרוייקט רק אחרי שהלקוחות אמרו מה הם רוצים באמת. הרעיון הזה עובד לכל הכיוונים.

אנחנו הלקוחות מקבלות הנחה של הזמנה מראש, לא צריך לחכות לפריטים בהנחה שנשארו בסוף העונה.

החנות לא צוברת מלאים, שמזהמים את כדור הארץ ועולים כסף לבעל החנות.

מה שהזמנת לא מתאים לך במדויק? אין בעיה, לקוקו יש סניפים בבתים שמופעלים על ידי חברות שותפות.

נשארו עודפים בסוף העונה? הם נמכרים ב 50 שח לפריט שמועברים כתרומה על פי בחירת החברות השותפות בקהילה. כיום רשומות 1330 נשים כשותפות במיזם החברתית. כי תכלס מגיע גיל שבו אם המכנסיים נוחות לך את מוכנה להתחתן איתם ושלא יטרטרו אותך לשום מקום אחר.

ויש גם סלון חברתי המאגד רשימת הרצאות ואמנים למפגשי הנשים השותפות כי כל עסק צריך קהילה שתהנה מהפירות שלו בחזרה.

אני התחדשתי לי במכנס שנראה מחויט אבל בעצם יש לו גומי סודי במותניים, אז אין מי שיזכיר לי לאכול פחות עד סוף היום בגבול הכפתור או החגורה.

ובשמלת חולצה מג’ינס עם כיסי צד. כל כך נוחה שאני מוכנה לעבור לגור בה.

שמלה שחורה קטנה

חגית חזן היא מעצבת האופנה של  HOKO  מותג אופנה לנשים הממוקם בתל אביב, ומיוצר בישראל. יש לי חיבה יתירה למעצבי אופנה ששורדים פה כבר מעל לעשור. את  HOKO חגית הקימה בשנת 2007 לאחר שסיימה את לימודיה ב״בצלאל״ (ירושלים 2004),וקורס אופנה בביה״ס הנחשב Parsons בני יורק.

הקו המאפיין את המותג הוא נונשלנטי מצד אחד ונשי, מחמיא ומתוחכם מצד שני. כל אלו באים לידי ביטוי בבחירת הבדים המוקפדת והשילובים ביניהם, במנעד הצבעים והטקסטורות בכל קולקציה ובגזרות המדויקות. הגישה המלווה את HOKO בעיצוב קולקציה היא ארכיטקטונית, גרפית ומינימליסטית והיא מרבה בעיסוק סביב אסימטריה מול סימטריה, זוויות וחיתוכים.

בסוף נובמבר גם היא עשתה סייל למכירה שווה אז אני ממליצה מאוד לעקוב אחריה ברשתות החברתיות כדי שתדעו בדיוק מה כמה מתי ולמה.

ונכון שהבטחתי לעצמי לא לקנות עוד שמלה קטנה שחורה, אז הבטחתי.

השרוול החתוך באלגנטיות, הגזרה המינימליסטית הצמודה חיתוך אסימטרי וקריצה מתוחכמת, כל אלה גרמו לי לפרוץ בזעקות "קחי אותי שמלה" מול המראה.

עם מזוודה מלאה לפי ימי התערוכה נשאר לי רק לדאוג לעניין התיק, כזה שיכיל הכל, שיוכל לסחוב כל מה שאני עשויה לרצות שיהיה עלי ביום ריצה בניו יורק וגם להתאים לאייפד כשחוזרים הביתה ליום לימודים ועבודה.

אישה עם כיסים

עד היום קניתי רק תיקי מעטפה, תיקים מרובעים, אני רגילה לשאול על מידות התיק כדי לוודא שמתאים לדגם הלפטופ. הפעם כששאלתי את יעל רוזן המעצבת והבעלים של מותג כיסים אם התיק יתאים לי לאייפד, היא אמרה, הוא עגול, בזווית הכל נכנס. אמרה וצדקה.

יעל רוזן – בן שחר הקימה את 'כיסים' בשנת 2000 וכל התיקים מיוצרים בישראל .בעיצוב מקורי ומוקפד. עשויים מחומרי גלם איטלקים איכותיים. יעל רואה בתיק את הפתגם ביתו של האדם הוא מבצרו ותיקה של אישה – ביתה.

את כל הבגדים שקניתי בשיטוטי בניו יורק הכנסתי אליו בקלילות רבה. את כל האוכל שאני לוקחת לאוניברסיטה הוא מכיל בקלילות, חצי סופר כבר דחפתי לשם. וגם האייפד מסתדר בקלילות עם הקימורים העגולים.

גם אני כמו התיק עם הגיל מתחילה לפתח אישיות עגולה, כזו שיכולה להכיל קצת יותר בשקט את כל הסביבה.

בפוסט הבא אני מבטיחה לגלות לכן איך ואיפה קונים בגדי מעצבים מהשורה הראשונה ב 24$ בניו יורק, ולזה ממש שווה לחכות.

shopping nyc

קרדיט תמונות: ג'ני ברסט

Share.

About Author

שמי עינבר שחק ואני מעצבת טקסטיל ותכשיטים בוגרת שנקר, בעשור האחרון הצגתי באינספור תערוכות אמנות ותכשיטים ברחבי העולם, לפני 5 שנים התחלתי לכתוב ולסקר את התערוכות בהן אני משתתפת והבלוג גדל והתרחב בתחומים איתם אני הכי אוהבת להנעים את זמני: אופנה, עיצוב, תכשיטים, וטיולים בארץ ובחו"ל עם הילדים. עם רזומה עשיר בתחום תערוכות עיצוב ואמנות וקהל עוקבים נאמן בתחום האמנות מישראל ומארה"ב. אני מסקרת וכותבת על אירועים ומוצרים בתחומי הלייף סטייל אמנות ועיצוב.

2 תגובות

  1. Статья с точкой. Я всегда говорю, что вы должны быть открытыми. Это единственный путь в жизни.

Leave A Reply